Czas wystąpienia: 15 minut
W każdej grupie na wystąpienie uczestnika przewidziane zostało 15 minut. Czas ten prosimy wykorzystać na przedstawienie najważniejszych tez, ustaleń badawczych i wniosków. Pozostały czas zaplanowano na dyskusję wokół problematyki inspirowanej tematem grupy.
GRUPA 1.
OD METODY DO STRATEGII – KIERUNKI POSZUKIWAŃ METODOLOGICZNYCH W BADANIACH BIOGRAFICZNYCH
dr hab. Kaja Kaźmierska
Metodologiczny i teoretyczny status metody biograficznej we współczesnych naukach społecznych– komentarz badacza
dr Urszula Tokarska
Strategie wspomagania procesu narracji autobiograficznej
dr Martyna Pryszmont-Ciesielska, dr Joanna Golonka-Legut,
Interpretacja w dialogu – możliwości triangulacji badaczy w badaniach auto/biograficznych
dr Błażej Przybylski
Badania biograficzne aktywistów politycznych. Specyfika, konteksty, implikacje
GRUPA 2.
MIĘDZY ETNOGRAFIĄ A ETNOMETODOLOGIĄ –POLARYZACJA CZY KONTINUUM PODEJŚĆ WE WSPÓŁCZESNYCH BADANIACH TERENOWYCH
mgr Paweł Orzechowski
Konflikt i pojednanie w odpowiedziach udzielonych przez przedstawicieli lokalnej społeczności podczas wywiadu kwestionariuszowego i zogniskowanego wywiadu grupowego
mgr Katarzyna Kostrzewa
Tożsamość społeczna członka wspólnoty religijnej w etnograficznych badaniach socjologa
mgr Małgorzata Bogdan
Wykorzystanie badań terenowych do identyfikacji efektywnych zachowań komunikacyjnych przewodników terenowych
dr Urszula Markowska-Manista
Wyzwania i dylematy badań w terenie w środowisku wieloetnicznym – na przykładzie badań własnych na Kaukazie Południowym
mgr Katarzyna Wójcikowska
Wykorzystanie etnografii wielomiejscowej w badaniach procesów migracji edukacyjnej wśród mniejszości litewskiej w Polsce
GRUPA 3.
WIELOWYMIAROWOŚĆ CZY ZRÓŻNICOWANIE – BADANIA JAKOŚCIOWE NAD PRZEDSIĘBIORCZOŚCIĄ I ORGANIZACJAMI
dr Beata Pawłowska, dr Piotr Chomczyński
Trudności metodologiczne badań terenowych w zakresie etnografii organizacyjnej. Doświadczenia własne
dr Adam Dzidowski
Mapa i terytorium. Pomiędzy strukturą a przestrzenią organizacyjną
dr Waldemar Dymarczyk
O polifoniczności badania przestrzennego wymiaru kariery
dr Sandra Misiak, dr Sylwia Bąkowska
Metoda Business Success Teams, czyli jak budować sieć kontaktów biznesowych
mgr Agnieszka Brożyńska
Problem pracy emocjonalnej na przykładzie pracowników call center
GRUPA 4.
MIĘDZY ZAPAMIĘTANYM A ZAPOMNIANYM – POTENCJAŁ I OGRANICZENIA BADAŃ NAD PAMIĘCIĄ ZBIOROWĄ I INDYWIDUALNĄ BIOGRAFIĄ
dr Ewa Szumigraj, dr Marcin Szumigraj
Odkrywanie tego, co nieopowiedziane. O możliwościach analizy wywiadów biograficznych
dr Małgorzata Olejarz
Kontekstowość konstruowania opowieści autobiograficznych
dr Marta Kubiszyn
Pamięć Zagłady. Likwidacja lubelskiego getta w świetle wspomnień nieżydowskich świadków
mgr Dorota Rajchel
Problemy etyczne podczas prowadzenie wywiadów narracyjnych w grupach mniejszościowych – na przykładzie łódzkich Żydów
dr Paweł Sarna
Retoryka w analizie dyskursu (medialnego)
GRUPA 5.
W POSZUKIWANIU NOWEJ JAKOŚCI ANALIZ – WYKORZYSTANIE TECHNOLOGII W BADANIACH JAKOŚCIOWYCH
dr Grzegorz Bryda, mgr Krzysztof Tomanek
Odkrywanie wzorów działania. Analiza wywiadów pogłębionych z wykorzystaniem słownika klasyfikacyjnego
dr Jakub Niedbalski
Zastosowanie oprogramowania Atlas.ti i Nvivo w realizacji badań opartych na metodologii teorii ugruntowanej
mgr Krzysztof Mączka
Czy socjolog może się zgodzić z biologiem? Analiza treści dokumentów dotyczących usług ekosytemowych przy pomocy narzędzia Nvivo
mgr Łukasz Pyfel
Jaka będzie rola badań jakościowych w erze big data?
GRUPA 6.
JAK INTERPRETOWAĆ ODMIENNE ŚWIATY SPOŁECZNE – STRATEGIE JAKOŚCIOWE W BADANIACH NAD NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ
dr Agnieszka Woynarowska
Dyskursywne konstrukcje niepełnosprawności intelektualnej. Krytyczna analiza dyskursu w badaniach nad zjawiskiem niepełnosprawności
dr Iwona Lindyberg
Biograficzna rekonstrukcja doświadczeń dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną
mgr Ewa Kaczmarek
Terapeutyczny i edukacyjny wymiar wywiadów narracyjnych z rodzicami dzieci z niepełnosprawnością
mgr Anna Irasiak
Uczestniczące badania w działaniu w środowisku osób z niepełnosprawnością zmysłu słuchu- projekt badań
GRUPA 7.
PRZEKRACZAJĄC OGRANICZENIA – NOWE PODEJŚCIA DO ANALIZY DANYCH JAKOŚCIOWYCH
dr Sławomir Pasikowski
„Niezbędna wielkość”, czyli o rozmiarze próby w badaniach jakościowych
mgr Bartosz Pałgan
Triangulacja w badaniach terenowych
mgr Małgorzata Sojka-Choptiany
Doświadczenia transformatywności w edukacji z zastosowaniem obserwacji metodą C.O.R.E.
dr Jolanta Rzeźnicka-Krupa
Sztuka jako źródło wiedzy pedagogicznej: metodologiczne aspekty badań na pograniczu
mgr Miłosz Socha
Punk is dead – Punk not dead. Społeczna rola subkultury punk wczoraj i dziś
GRUPA 8.
MIĘDZY INTERWENCJĄ A BADANIAMI – PODEJŚCIE JAKOŚCIOWE W BADANIACH DZIECI I MŁODZIEŻY
dr Marta Wiatr
Konstruowanie środowisk edukacyjnych dla własnych dzieci – wykorzystania GTM w analizie rodzicielskich narracji
dr Magdalena Cuprjak
Możliwości interpretacyjne rysunku projekcyjnego w badaniach nad młodzieżą gimnazjalną
dr Justyna Ratkowska-Pasikowska
Możliwości i przeszkody w zakresie rozwiązań metodologicznych przyjmowanych podczas badań nad seksualnością dziecka w wieku przedszkolnym
dr Małgorzata Michel
Socjalizacja dzieci na ulicy do gangów i zorganizowanych grup przestępczych w przestrzeniach lokalnych
mgr Monika Wojtczak
„Niewidzialne” elementy społecznej przestrzeni szkoły – na przykładzie badań własnych
GRUPA 9.
MIĘDZY COACHINGIEM A MENTORINGIEM – IMPLEMENTACJA BADAŃ JAKOŚCIOWYCH W PROCES EDUKACJI
dr Magdalena Ciechowska
Kształcenie studentów pedagogiki z zakresu badań jakościowych – problemy, sukcesy i perspektywy
dr Magdalena Kuleta-Hulboj
Krytyczna edukacja globalna. Zapis pewnego (nie)powodzenia
dr Ewa Sokołowska
Oczekiwania studentów względem promocji zdrowia psychicznego
mgr Weronika Kałwak
Interpretatywna Analiza Fenomenologiczna doświadczenia wolontariuszy opiekujących się pacjentami oddziału geriatrycznego w ramach projektu profilaktyki powikłań szpitalnych
dr Emilia Paprzycka
Zastosowanie socjologii wizualnej w interdyscyplinarnych projektach badawczo-edukacyjnych nad przestrzenią społeczną
lek. Michał Kłapciński
„Dlatego, że mury szpitalne mi nie wystarczają..” dociekanie nt motywacji personelu do rozwijania dostosowanej do potrzeb psychiatrycznej opieki środowiskowej.
GRUPA 10.
DYSKURSYWNOŚĆ, SENSUALNOŚĆ, NIETYPOWOŚĆ – ZMIENIAJĄCE SIĘ WYMIARY BADAŃ JAKOŚCIOWYCH W WARUNKACH PÓŹNEJ NOWOCZESNOŚCI
dr Anna Mróz
Metody jakościowe w badaniach nad indywidualnością i nietypowością rozwoju człowieka
dr Adrianna Surmiak
Kłamstwo jako przedmiot badań jakościowych. Ograniczenia i możliwości
dr hab. Barbara Józefik
Użycie koncepcji „głosów wewnętrznych” jako metody badania wpływu płci na sposób przezywania i prowadzenia konsultacji pacjentów
dr Bernadetta Janusz
Koncepcja „dialogowego ja” jako jakościowa metoda badania „głosów wewnętrznych” uczestnika profesjonalnej interakcji
dr Dominika Byczkowska-Owczarek
Jak badać doświadczanie ciała w kryzysie? Kilka wniosków z badań nad procesem fizjoterapii
mgr Izabela Kamińska
Interakcyjnie rozumiana praca socjalna- przykład asystentury rodzinnej
dr Joanna Dec-Pietrowska
Konstruowanie stereotypów w społecznej przestrzeni Internetu na przykładzie badań zjawiska prostytucji
GRUPA 11.
W STRONĘ WIZUALNEJ ANALIZY RZECZYWISTOŚCI SPOŁECZNEJ – UŻYTECZNOŚĆ BADAŃ Z ZASTOSOWANIEM FOTOGRAFII
dr Łukasz Rogowski
Ilustracja-wytłumaczenie-prowokowanie. Funkcje zdjęć w wywiadach fotograficznych
mgr Lilia Krawczewska , mgr Aleksandra Obrębska
Odtworzenie dyskursów kobiecości w mediach na podstawie fotografii prasowych
dr Ewa Jurczyk-Romanowska
Macierzyństwo w (auto)interpretacji fotograficznej – terapeutyczny wymiar analizy fotografii
dr Ireneusz Jeziorski
Badania wizualne w grupach wykluczonych
mgr Michał Lesiak
Self-directed-photography jako metoda „łagodząca“ komplikacje metodologiczne symbolicznego interakcjonizmu. Na przykładzie badań własnych
GRUPA 12.
TRANSFORMATYWNY INTELEKTUALISTA, AKTYWISTA, FACYLITATOR CZY BRICOLER? ROLA BADACZA WE WSPÓŁCZESNYCH BADANIACH JAKOŚCIOWYCH
mgr Magdalena Archacka
Dylematy badacza jakościowego w post-ponowoczesnej rzeczywistości
dr Izabela Ślęzak
Między zaangażowaniem a neutralnością – role badacza w badaniach zjawiska prostytucji
mgr Archanowicz–Kudelska Katarzyna
Czarny koń czy czarna owca? Badacze jakościowi w badaniach rynkowych i społecznych
dr Dorota Krzemińska
Dylematy badacza (jakościowego) w badaniu par osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną
dr Marcin Kotras, dr Karolina Messyasz, dr Alicja Łaska-Formejster, dr Konrad Kubala
Problemy z aplikacją pojęć do interdyscyplinarnej praktyki badawczej na przykładzie terminów: racjonalność, legitymizacja, pokolenie i prawa pacjenta
dr Katarzyna Kmita-Zaniewska
Sztuka dystansu. Oblicza roli badacza
dr Joanna Kłodkowska
Going native jako proces stawania się badaczem terenowym