Grupy tematyczne

Czas wystąpienia: 15 minut

W każdej grupie na wystąpienie uczestnika przewidziane zostało 15 minut. Czas ten prosimy wykorzystać na przedstawienie najważniejszych tez, ustaleń badawczych i wniosków. Pozostały czas zaplanowano na dyskusję wokół problematyki inspirowanej tematem grupy.

GRUPA 1.
OD METODY DO STRATEGII – KIERUNKI POSZUKIWAŃ METODOLOGICZNYCH W BADANIACH BIOGRAFICZNYCH

     dr hab. Kaja Kaźmierska
Metodologiczny i teoretyczny status metody biograficznej we współczesnych naukach społecznych– komentarz badacza
     dr Urszula Tokarska
Strategie wspomagania procesu narracji autobiograficznej
     dr Martyna Pryszmont-Ciesielska, dr Joanna Golonka-Legut,
Interpretacja w dialogu – możliwości triangulacji badaczy w badaniach auto/biograficznych
     dr Błażej Przybylski
Badania biograficzne aktywistów politycznych. Specyfika, konteksty, implikacje

GRUPA 2.
MIĘDZY ETNOGRAFIĄ A ETNOMETODOLOGIĄ –POLARYZACJA CZY KONTINUUM PODEJŚĆ WE WSPÓŁCZESNYCH BADANIACH TERENOWYCH

      mgr Paweł Orzechowski
Konflikt i pojednanie w odpowiedziach udzielonych przez przedstawicieli lokalnej społeczności podczas wywiadu kwestionariuszowego i zogniskowanego wywiadu grupowego
     mgr Katarzyna Kostrzewa
Tożsamość społeczna członka wspólnoty religijnej w etnograficznych badaniach socjologa
     mgr Małgorzata Bogdan
Wykorzystanie badań terenowych do identyfikacji efektywnych zachowań komunikacyjnych przewodników terenowych
     dr Urszula Markowska-Manista
Wyzwania i dylematy badań w terenie w środowisku wieloetnicznym – na przykładzie badań własnych na Kaukazie Południowym
     mgr Katarzyna Wójcikowska
Wykorzystanie etnografii wielomiejscowej w badaniach procesów migracji edukacyjnej wśród mniejszości litewskiej w Polsce

GRUPA 3.
WIELOWYMIAROWOŚĆ CZY ZRÓŻNICOWANIE – BADANIA JAKOŚCIOWE NAD PRZEDSIĘBIORCZOŚCIĄ I ORGANIZACJAMI

      dr Beata Pawłowska, dr Piotr Chomczyński
Trudności metodologiczne badań terenowych w zakresie etnografii organizacyjnej. Doświadczenia własne
     dr Adam Dzidowski
Mapa i terytorium. Pomiędzy strukturą a przestrzenią organizacyjną
     dr Waldemar Dymarczyk
O polifoniczności badania przestrzennego wymiaru kariery
     dr Sandra Misiak, dr Sylwia Bąkowska
Metoda Business Success Teams, czyli jak budować sieć kontaktów biznesowych
     mgr Agnieszka Brożyńska
Problem pracy emocjonalnej na przykładzie pracowników call center

GRUPA 4.
MIĘDZY ZAPAMIĘTANYM A ZAPOMNIANYM – POTENCJAŁ I OGRANICZENIA BADAŃ NAD PAMIĘCIĄ ZBIOROWĄ I INDYWIDUALNĄ BIOGRAFIĄ

     dr Ewa Szumigraj, dr Marcin Szumigraj
Odkrywanie tego, co nieopowiedziane. O możliwościach analizy wywiadów biograficznych
     dr Małgorzata Olejarz
Kontekstowość konstruowania opowieści autobiograficznych
     dr Marta Kubiszyn
Pamięć Zagłady. Likwidacja lubelskiego getta w świetle wspomnień nieżydowskich świadków
     mgr Dorota Rajchel
Problemy etyczne podczas prowadzenie wywiadów narracyjnych w grupach mniejszościowych – na przykładzie łódzkich Żydów
     dr Paweł Sarna
Retoryka w analizie dyskursu (medialnego)

GRUPA 5.
W POSZUKIWANIU NOWEJ JAKOŚCI ANALIZ – WYKORZYSTANIE TECHNOLOGII W BADANIACH JAKOŚCIOWYCH

      dr Grzegorz Bryda, mgr Krzysztof Tomanek
Odkrywanie wzorów działania. Analiza wywiadów pogłębionych z wykorzystaniem słownika klasyfikacyjnego
      dr Jakub Niedbalski
Zastosowanie oprogramowania Atlas.ti i Nvivo w realizacji badań opartych na metodologii teorii ugruntowanej
     mgr Krzysztof Mączka
Czy socjolog może się zgodzić z biologiem? Analiza treści dokumentów dotyczących usług ekosytemowych przy pomocy narzędzia Nvivo
     mgr Łukasz Pyfel
Jaka będzie rola badań jakościowych w erze big data?

GRUPA 6.
JAK INTERPRETOWAĆ ODMIENNE ŚWIATY SPOŁECZNE – STRATEGIE JAKOŚCIOWE W BADANIACH NAD NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ

     dr Agnieszka Woynarowska
Dyskursywne konstrukcje niepełnosprawności intelektualnej. Krytyczna analiza dyskursu w badaniach nad zjawiskiem niepełnosprawności
     dr Iwona Lindyberg
Biograficzna rekonstrukcja doświadczeń dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną
     mgr Ewa Kaczmarek
Terapeutyczny i edukacyjny wymiar wywiadów narracyjnych z rodzicami dzieci z niepełnosprawnością
     mgr Anna Irasiak
Uczestniczące badania w działaniu w środowisku osób z niepełnosprawnością zmysłu słuchu- projekt badań

GRUPA 7.
PRZEKRACZAJĄC OGRANICZENIA – NOWE PODEJŚCIA DO ANALIZY DANYCH JAKOŚCIOWYCH

     dr Sławomir Pasikowski
„Niezbędna wielkość”, czyli o rozmiarze próby w badaniach jakościowych
     mgr Bartosz Pałgan
Triangulacja w badaniach terenowych
     mgr Małgorzata Sojka-Choptiany
Doświadczenia transformatywności w edukacji z zastosowaniem obserwacji metodą C.O.R.E.
     dr Jolanta Rzeźnicka-Krupa
Sztuka jako źródło wiedzy pedagogicznej: metodologiczne aspekty badań na pograniczu
     mgr Miłosz Socha
Punk is dead – Punk not dead. Społeczna rola subkultury punk wczoraj i dziś

GRUPA 8.
MIĘDZY INTERWENCJĄ A BADANIAMI – PODEJŚCIE JAKOŚCIOWE W BADANIACH DZIECI I MŁODZIEŻY

     dr Marta Wiatr
Konstruowanie środowisk edukacyjnych dla własnych dzieci – wykorzystania GTM w analizie rodzicielskich narracji
      dr Magdalena Cuprjak
Możliwości interpretacyjne rysunku projekcyjnego w badaniach nad młodzieżą gimnazjalną
      dr Justyna Ratkowska-Pasikowska
Możliwości i przeszkody w zakresie rozwiązań metodologicznych przyjmowanych podczas badań nad seksualnością dziecka w wieku przedszkolnym
      dr Małgorzata Michel
Socjalizacja dzieci na ulicy do gangów i zorganizowanych grup przestępczych w przestrzeniach lokalnych
      mgr Monika Wojtczak
„Niewidzialne” elementy społecznej przestrzeni szkoły – na przykładzie badań własnych

GRUPA 9.
MIĘDZY COACHINGIEM A MENTORINGIEM – IMPLEMENTACJA BADAŃ JAKOŚCIOWYCH W PROCES EDUKACJI

      dr Magdalena Ciechowska
Kształcenie studentów pedagogiki z zakresu badań jakościowych – problemy, sukcesy i perspektywy
      dr Magdalena Kuleta-Hulboj
Krytyczna edukacja globalna. Zapis pewnego (nie)powodzenia
      dr Ewa Sokołowska
Oczekiwania studentów względem promocji zdrowia psychicznego
      mgr Weronika Kałwak
Interpretatywna Analiza Fenomenologiczna doświadczenia wolontariuszy opiekujących się pacjentami oddziału geriatrycznego w ramach projektu profilaktyki powikłań szpitalnych
      dr Emilia Paprzycka
Zastosowanie socjologii wizualnej w interdyscyplinarnych projektach badawczo-edukacyjnych nad przestrzenią społeczną
      lek. Michał Kłapciński
„Dlatego, że mury szpitalne mi nie wystarczają..” dociekanie nt motywacji personelu do rozwijania dostosowanej do potrzeb psychiatrycznej opieki środowiskowej.

GRUPA 10.
DYSKURSYWNOŚĆ, SENSUALNOŚĆ, NIETYPOWOŚĆ – ZMIENIAJĄCE SIĘ WYMIARY BADAŃ JAKOŚCIOWYCH W WARUNKACH PÓŹNEJ NOWOCZESNOŚCI

      dr Anna Mróz
Metody jakościowe w badaniach nad indywidualnością i nietypowością rozwoju człowieka
      dr Adrianna Surmiak
Kłamstwo jako przedmiot badań jakościowych. Ograniczenia i możliwości
      dr hab. Barbara Józefik
Użycie koncepcji „głosów wewnętrznych” jako metody badania wpływu płci na sposób przezywania i prowadzenia konsultacji pacjentów
      dr Bernadetta Janusz
Koncepcja „dialogowego ja” jako jakościowa metoda badania „głosów wewnętrznych” uczestnika profesjonalnej interakcji
      dr Dominika Byczkowska-Owczarek
Jak badać doświadczanie ciała w kryzysie? Kilka wniosków z badań nad procesem fizjoterapii
      mgr Izabela Kamińska
Interakcyjnie rozumiana praca socjalna- przykład asystentury rodzinnej
      dr Joanna Dec-Pietrowska
Konstruowanie stereotypów w społecznej przestrzeni Internetu na przykładzie badań zjawiska prostytucji

GRUPA 11.
W STRONĘ WIZUALNEJ ANALIZY RZECZYWISTOŚCI SPOŁECZNEJ – UŻYTECZNOŚĆ BADAŃ Z ZASTOSOWANIEM FOTOGRAFII

      dr Łukasz Rogowski
Ilustracja-wytłumaczenie-prowokowanie. Funkcje zdjęć w wywiadach fotograficznych
      mgr Lilia Krawczewska , mgr Aleksandra Obrębska
Odtworzenie dyskursów kobiecości w mediach na podstawie fotografii prasowych
      dr Ewa Jurczyk-Romanowska
Macierzyństwo w (auto)interpretacji fotograficznej – terapeutyczny wymiar analizy fotografii
      dr Ireneusz Jeziorski
Badania wizualne w grupach wykluczonych
      mgr Michał Lesiak
Self-directed-photography jako metoda „łagodząca“ komplikacje metodologiczne symbolicznego interakcjonizmu. Na przykładzie badań własnych

GRUPA 12.
TRANSFORMATYWNY INTELEKTUALISTA, AKTYWISTA, FACYLITATOR CZY BRICOLER? ROLA BADACZA WE WSPÓŁCZESNYCH BADANIACH JAKOŚCIOWYCH

      mgr Magdalena Archacka
Dylematy badacza jakościowego w post-ponowoczesnej rzeczywistości
      dr Izabela Ślęzak
Między zaangażowaniem a neutralnością – role badacza w badaniach zjawiska prostytucji
      mgr Archanowicz–Kudelska Katarzyna
Czarny koń czy czarna owca? Badacze jakościowi w badaniach rynkowych i społecznych
      dr Dorota Krzemińska
Dylematy badacza (jakościowego) w badaniu par osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną
      dr Marcin Kotras, dr Karolina Messyasz, dr Alicja Łaska-Formejster, dr Konrad Kubala
Problemy z aplikacją pojęć do interdyscyplinarnej praktyki badawczej na przykładzie terminów: racjonalność, legitymizacja, pokolenie i prawa pacjenta
      dr Katarzyna Kmita-Zaniewska
Sztuka dystansu. Oblicza roli badacza
      dr Joanna Kłodkowska
Going native jako proces stawania się badaczem terenowym